Moduł 1: Teoria i praktyka negocjacji biznesowych
- Identyfikowanie sytuacji negocjacyjnej
- 4 zasady negocjacji harvardzkich – praktyczny aspekt ich zastosowania w realiach biznesu
- Analiza pola problemu i pola rozwiązania na etapie przygotowywania do negocjacji
- Ustalanie celów negocjacyjnych i kolejności ich negocjowania
- Ustalanie własnych warunków brzegowych i sondowanie ZOPA
- Definiowanie BATNY – jak i dlaczego warto to robić?
- Rozpoznawanie stanowisk (pozycji) i interesów drugiej strony negocjacji
- Techniki wychodzenia z impasu negocjacyjnego
Moduł 2: Przegląd technik negocjacyjnych
- Uczestnik poznaje 35 technik, które warto znać i stosować przy stole negocjacyjnym
Moduł 3: Komunikacja interpersonalna w procesie negocjacji
- Komunikacja interpersonalna w procesie negocjacji (komponent werbalny, wokalny i wizualny)
- 4 płaszczyzny komunikacji werbalnej
- Bariery komunikacyjne utrudniające porozumienie się
- Narzędzia komunikacyjne sprzyjające lepszemu zrozumieniu się
- Argumentacja i perswazja – czyli co mówić, aby maksymalizować szanse na wynegocjowanie porozumienia
Moduł 4: Psychologiczny aspekt negocjacji
- Wpływ emocji na przebieg negocjacji:
- Wpływ osobistego nastawienia i przekonań na siłę własnej pozycji negocjacyjnej
- Kiedy i dlaczego emocje biorą górę nad rozumem
- Wpływanie na emocje drugiego negocjatora
- Techniki radzenia sobie z własnymi emocjami
- Wpływ osobistego stylu zachowania w trudnej sytuacji na przebieg negocjacji:
- 5 dominujących stylów negocjowania i rozwiązywania konfliktu
- Autodiagnoza własnego stylu negocjowania – słabe i mocne strony negocjatora
- Rozpoznawanie dominującego stylu drugiego negocjatora i wykorzystywanie tego w procesie negocjacji
- Asertywna postawa w procesie negocjacji – trening asertywności dla negocjatora
- Manipulacja:
- Czym jest manipulacja w procesie negocjacji?
- Jak jesteśmy manipulowani/ jak manipulujemy innymi?
- Jak bronić się przed manipulacją?
Moduł 5: Pozostałe zagadnienia związane z procesem negocjacji
- Wpływ miejsca na proces negocjacji
- Wpływ czasu na proces negocjacji
- Analiza pola problemu i pola rozwiązania – rola kreatywności w procesie negocjacji
- Negocjacje prowadzone przez zespół
- Różnice kulturowe w procesie negocjacji
Miejsce szkolenia dedykowanego dla Twojej firmy: do ustalenia
Termin szkolenia dedykowanego dla Twojej firmy: do ustalenia
Cena szkolenia dedykowanego: uzależniona jest od szczegółowych ustaleń z Tobą – zdzwońmy się, aby porozmawiać o detalach
Szkolenia otwarte z tego tematu: brak